Przejdź do treści
Ewa Włodarczyk

Ewa Włodarczyk

Pedagog, Psycholog (w trakcie szkolenia), Psychoterapeutka
  • Dorośli, seniorzy i młodzież od 15 lat
  • Depresja i  obniżenie nastroju
  • Zaburzeniami lękowe
  • Nadmierny stres i kryzysy emocjonalne
  • Zaburzenia odżywiania
Sesja 50 min. = 170 zł Więcej o mnie
Najbliższy termin: 29 lutego (czw.) 15:00

Zarezerwuj wizytę:

Więcej o mnie

Wykształcenie i doświadczenie
  • Uniwersytet Humanistyczno – Przyrodniczy im. Jana Kochanowskiego – pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
  • Instytut Terapii Gestalt w Krakowie, Szkoła Trenerów i Psychoterapeutów, Staż Gestalt – roczny program rozwoju osobistego
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu, studia podyplomowe: Edukacja i terapia osó z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu, studia magisterskie, obecnie IV rok, Kierunek: Psychologia, specjalność: psychologia kliniczna
  • W trakcie czteroletniego, całkościowego kursu terapii poznawczo behawioralnej w Akademii Psychoterapii INTEREGO
Opis

Jestem pedagogiem specjalnym oraz psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym w trakcie całościowego szkolenia w ośrodku rekomendowanym przez PTTPB, a także w trakcie IV roku psychologii.

Wybrałam nurt poznawczo-behawioralny, ponieważ cenię metody i narzędzia, które mają udowodnioną skuteczność, popartą badaniami.

Ten sposób pracy realnie pomaga w poradzeniu sobie z doświadczanymi trudnościami i pomaga lepiej funkcjonować.

Osobiście bardzo cenię strukturę i ramy proponowane przez terapię poznawczo-behawioralną, które jasno wskazują kierunek terapii.

Szczególnie bliskie są mi techniki tzw. trzeciej fali terapii CBT – terapia poznawcza oparta na uważności. Uczestniczyłam w kursach mindfulness (MBSR oraz MBCL) i staram się regularnie praktykować uważność.

Uważam, że skupianie się na tym, co obecne w tu i teraz pozwala nam lepiej rozumieć siebie oraz otaczającą nas rzeczywistość i sprawniej radzić sobie z problemami.

Kiedy skupiamy się na rzeczywistych doświadczeniach, łatwiej jest nam zbudować dystans wobec przytłaczających myśli i emocji oraz stworzyć przestrzeń, w której możemy zdecydować jak chcemy się czuć i świadomie zmieniać myśli i przekonania.

Ważne jest dla mnie budowanie relacji terapeutycznej, opartej na szczerości, zaufaniu i obustronnym zaangażowaniu w proces.

Pracuję z osobami zmagającymi się z depresją, obniżeniem nastroju, zaburzeniami lękowymi, nadmiernym stresem, kryzysami emocjonalnymi, zaburzeniami odżywiania.

Odbyłam własną psychoterapię indywidualną oraz grupową, która pomogła mi poradzić sobie z depresją, zaburzeniami lękowymi oraz zaburzeniami odżywiania.

Psychoterapia jest angażującym i czasem trudnym procesem, ale z własnego doświadczenia wiem, że może zmienić jakość naszego życia i uczynić je lepszym i pełniejszym.

3 książki, które szczególnie cenię i które pozytywnie wpłynęły na moje życie:

„Świadomą drogą przez depresję” Mark Williams, John Teasdale, Zindel Segal oraz Jon Kabat-Zinn

Książka ta pomaga uświadomić sobie destrukcyjne wzorce i poprzez praktyki uważności osiągnąć równowagę psychiczną. Dzięki praktykom proponowanym w książce możemy żyć bardziej świadomie, nauczyć się akceptacji i poradzić sobie z depresją. Dla mnie książka ta była przełomowym etapem w zmianie sposobu myślenia i przeżywania życia.

„Droga artysty” Julia Cameron

Książka ta oferuje 12-tygodniowy kurs odkrywania i rozwijania własnej kreatywności. Lektura pokazuje, że każdy z nas jest na swój sposób artystą i warto jest rozwijać nasze pasje oraz to, co nas ożywia i motywuje do działania.

„Neurologia zachcianek” Judson Brewer

Książka daje wiedzę, jak kształtują się nawyki i w jaki sposób nasz umysł zmaga się z uzależnieniami. Pomaga zmienić złe nawyki i wypracować nowe, bardziej funkcjonalne, a co za tym idzie – poprawić jakość naszego życia.

Prywatnie
  • Zafascynowana Skandynawią, a w szczególności Szwecją. Uwielbiam szwedzką kulturę i niesamowite krajobrazy, uczę się języka szwedzkiego. Kilka lat spędziłam w Szwecji i tam nauczyłam się, że kontakt z naturą daje ukojenie, wyciszenie i akceptację otaczającej nas rzeczywistości. Żyję zgodnie ze znanym szwedzkim przysłowiem „Nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania”, więc niezależnie od warunków atmosferycznych spędzam dużo czasu na zewnątrz 😉
  • Interesuję się również filozofią buddyjską, medytacją oraz życiem w duchu slow life.