jak walczyć z nerwicą

7 najskuteczniejszych sposobów jak walczyć z nerwicą

Jak walczyć z nerwicą?

Jeśli zadajesz sobie pytanie: “jak walczyć z nerwicą?” to oznacza, że problem istnieje.

Twój osobisty lub kogoś dla Ciebie ważnego.

A jeśli tak to nie ma ważniejszej rzeczy niż znalezienie skutecznych na TO sposobów.

Różnie TO nazywamy:

Lęk

Nerwica

Depresja

Nie chodzi tu jednak o nazwę, ale czym TO jest.

 

Napady paniki.

Biegunka, ścisk żołądka, drżenie rąk.

Trzęsiesz się.

Pocisz.

A może wali Ci serce?

Masz sucho w ustach.

Twoje myśli biegną bez ładu i składu.

Tracisz głowę.

Na myśl o tej sytuacji robi Ci się niedobrze.

A może odechciewa Ci się już nawet żyć?

Nie będziemy się zajmować teraz klasyfikacją TEGO. Dla zainteresowanych tutaj znajdziesz fachowy podział zaburzeń lękowych i nerwicowych. Jeśli Cię to szczególnie interesuje to możesz zajrzeć również tutaj:

7 najskuteczniejszych technik

Chcemy Ci przedstawić SPRAWDZONE i pewne sposoby na poradzenie sobie z nerwicą.

Być może potrzebujesz leków lub pomocy fachowca.

W porządku – poniższe techniki są dobre dla wszystkich i możesz traktować je jako dodatek do psychoterapii lub terapii lekami.

Stosowane regularnie przerodzą się w nawyki, które pozwolą Ci pozbyć się nerwicy lub przynajmniej pozwolić Ci na życie z nią, które będzie dla Ciebie do zaakceptowania.

Dzięki nim zyskujesz również szansę na samodzielność.

Poznaj skuteczne techniki!
Zapisz się na mój bezpłatny, mailowy 5-dniowy kurs walki z lękiem, nerwicami, paniką, zamartwianiem się i stresem. Życzę Ci powodzenia w Twoich zmaganiach! Natalia
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.

1. Wola zmiany kierunku

Zanim zaczniesz cokolwiek robić musisz mieć odpowiednią motywację.

Wolę walki i działania.

Bez tego po dwóch dniach zrezygnujesz.

Dlatego to jest najważniejsze i pierwsze w kolejności.

Motywację i wolę niech da Ci fakt, że Twoja nerwica jest do pokonania.

Nerwicę da się wyleczyć lub znacząco zredukować. Potwierdzają to badania naukowe.

Przyjmij też właściwy kierunek tej zmiany.

→ Od teraz to nie emocje i Twój stan będą określać kim jesteś.

→ Od teraz to Twoja chęć tego kim chcesz być (osoba bez nerwicy) będzie określała to co robisz.

A to co będziesz robił/a będzie określało Twoje emocje i stan.

Ten stary i destrukcyjny schemat:

Emocje -> Działanie -> To kim jesteś

przestaje od dziś obowiązywać!

Od dziś obowiązuje ten model:

To kim chcesz być -> Działanie -> Emocje   —>>> To kim jesteś

Czas na rewolucję!

Przemyśl to raz jeszcze – najprawdopodobniej żyłaś/żyłeś w starym schemacie nie mając nawet świadomości, że jest pułapką.

Przyjmując nowy model przejmujesz kontrolę nad sobą.

To początek drogi do uwolnienia od nerwicy.

2. Opanowanie własnego ciała

Twoje ciało nauczyło się przez lata reagować na różne błahe sytuacje jak nadmiernie wrażliwy przycisk alarmu.

To nie Twoja wina. Tak działamy. Ale nie uda Ci się przestawić z dnia na dzień.

To potrwa i jedyny sposób żeby oduczyć się złych nawyków to rozpocząć od panowania nad swoim ciałem.

Ciało i umysł są połączone więc wpływając na swoje ciało wpływasz też na swój umysł i Twoją nerwicę.

Naucz się więc rozluźniać. To podstawa tego jak walczyć z nerwicą.

Sposób 1 – najszybszy:

Wstrzymaj oddech na minimum 10 sekund z wypełnionymi powietrzem płucami. Jeśli 10 sekund dla Ciebie to za dużo to wytrzymaj tyle ile potrafisz

Sposób 2 – najpełniejszy:

Połóż się wygodnie na plecach na łóżku, materacu lub podłodze.

Zamknij oczy.

Skup swoją uwagę na prawej nodze. Napnij z całej siły mięśnie prawej nogi na około 3 sekundy, a następnie rozluźnij je zupełnie przez minimum 10 sekund.

To samo wykonaj dla lewej nogi.

A teraz skup się na swoim brzuchu. Napnij z całej siły mięśnie brzucha na około 3 sekundy, a następnie rozluźnij je zupełnie przez minimum 10 sekund.

A teraz zaciśnij pięść prawej dłoni na min 3 sekundy, a potem rozluźnij tę dłoń na minimum 10 sekund.

Wykonaj to samo dla lewej dłoni.

Napnij swoje barki na około 3 sekundy a potem długo je rozluźniaj – min 10-15 sekund.

Zaciśnij mocno szczękę na minimum 3 sekundy a potem rozluźnij ją na minimum 10 sekund.

Zmarszcz czoło na minimum 3 sekundy a potem rozluźnij je na minimum 10 sekund.

Na końcu zaciśnij powieki na około 3 sekundy a potem rozluźnij je na minimum 10 sekund.

Otwórz oczy i poczuj jak jesteś w pełni zrelaksowana/y.

Tutaj wersja do słuchania:

 

Powtarzaj to często – sposób drugi co najmniej raz dziennie.

Sposób 1 ZAWSZE kiedy czujesz, że tracisz kontrolę nad swoim ciałem lub kiedy czujesz się zestresowana/y, spięta/y, pełna/pełen obaw.

3. Zmiana perspektywy

Rozróżnij to co możesz kontrolować od tego czego nie możesz kontrolować.

Zapewne odkryjesz, że większość rzeczy którymi się martwisz pozostaje poza Twoją kontrolą.

Zrób co do Ciebie należy i… tyle!

Po prostu nie masz już na to wpływu – więc po co się martwić? Co to zmieni?

Wykonaj swoją część najlepiej jak potrafisz i odpuść.

Co wyjdzie to wyjdzie.

Nie bądź masochistką/tą i nie rób sobie tego!

Nie zamartwiaj się tym na co nie masz wpływu!

Spoglądaj na swoje życie w tej perspektywie:

czy to jest ode mnie zależne?

Co mogę zrobić?

 

Zrób co możesz i resztę pozostaw Bogu, losowi czy też komuś innemu w co wierzysz.

4. Uważność

Zatrzymaj się na chwili obecnej.

Wyjrzyj przez okno, posmakuj dokładnie jedzenie.

Poczuj ciepło lub zimno wody z kranu.

Powiem wiatru.

Ruch uliczny.

Skup się na tych wrażeniach.

Przynajmniej kilka minut dziennie.

To pozwoli Ci na oderwanie się od samej/samego siebie. Skupieniu się na czymś innym niż Ty sam/a.

Poczujesz niezwykłą ulgę.

Powtarzaj to często i wydłużaj okresy uważności na otaczający Cię świat.

Z czasem wejdzie Ci to w krew i ten relaks stanie się częścią Twojej codzienności.

5. Wdzięczność

Zanim rankiem wstaniesz i rzucisz się w wir codzienności, przywołaj w myślach 3 sytuacje, ludzi lub cokolwiek innego za co jesteś wdzięczna/y.

Twoje zdrowie? Życie? Przyjaciel? Dobra muzyka? Dzieci?

To że zjesz dziś ciepły posiłek?

Twoja sytuacja życiowa jest obiektem zazdrości milionów ludzi na świecie.

Pytasz jak walczyć z nerwicą? Jedną z najlepszych odpowiedzi jest bycie wdzięcznym za to co się ma!

Doceń to!

6. Humor

Nie bądź taka/i poważna/y!

Spójrz na siebie i otaczający Cię świat z dystansem.

Czasem jest to czarny humor, czasem absurdalny, ale śmiertelna powaga Ci nie służy.

Obejrzyj ulubiony kabaret, poczytaj zabawną książkę, obejrzyj film.

Pośmiej się z siebie i świata.

Uwaga – pomaga i uzależnia 🙂

7. Zagraj!

Czeka Cię trudna sytuacja w życiu lub stresujący moment?

Wyobraż sobie, że to gra.

Umówiliście się na to, że każdy zagra swoją rolę i się sprawdzicie.

Dla zabawy i wyzwania.

Ale to sytuacja, z której zawsze możesz wyjść bez szwanku.

Zamień to w grę. Oni tak się nie zachowują na serio!

To element zabawy.

A teraz: do dzieła!

Stosuj te metody często i wedle potrzeb, a zauważysz różnicę.

Poznaj skuteczne techniki!
Zapisz się na mój bezpłatny, mailowy 5-dniowy kurs walki z lękiem, nerwicami, paniką, zamartwianiem się i stresem. Życzę Ci powodzenia w Twoich zmaganiach! Natalia
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.